Anyagilag vajon megéri egy kisebb vállalkozás számára a dolgozók szervezett nyelvoktatása?

shutterstock_215126344Egy kis és középvállalkozás számára igen komoly kérdéseket vethet, hogy érdemes-e megindítani egy céges, intenzív angol nyelvi kurzust. Már csak azért is, mert a tulajdonos számára egy viszonylag kis létszámú csapat oktatása is komoly kiadásnak tűnhet. Főként akkor, ha nem számol a befektetett pénz megtérülésének lehetőségeivel. De vajon megtérül a dolgozók kiszervezett nyelvtanfolyama? És ha igen, mikor?

Rengeteg minden függ attól, hogy mivel foglalkozik a vállalkozás. Egy nemzetközi kapcsolatokkal is rendelkező, esetleg külföldi befektetőkkel, vagy üzleti partnerekkel is rendelkező nagyvállalat esetében nem kérdés, hogy a kommunikáció bármely színterén is érdekelt dolgozók vajon tudnak-e megfelelő szinten angolul.

 Sőt! Az ilyen cégek sokszor fel sem vesznek a legtöbb meghirdetett pozícióra olyan munkavállalkat, akik nem tudnak minimum jól használható, aktív közép szinten angolul, s még őket is rendszeresen ösztönzik az idegen nyelvi továbbfejlődére. Náluk egész egyszerűen a hatékony munka és a multikulturális berendezkedés alapeleme, hogy minden munkatárs tud idegen nyelveket, de minimum magabiztosan használja szóban és írásban az angolt.

A középvállalkozások színterén azért más a helyzet, hiszen amint említettük, nem mindegy, hogy mivel foglalkozik a cég, ahogyan az sem, hogy ki, milyen pozícióban van jelen a munkafolyamatokban. Ha például informatika, esetleg marketing a fő terület, mindenképpen érdemes komolyan venni a munkatársak angol tudását.

Az céges, tehát rendszeres oktatói látogatással kiszervezésre kerülő tanfolyamok a leghatékonyabbak, mivel a munkatársak egész egyszerűen „rá vannak kényszerítve a tanulásra”, s mivel jó esetben mindenkiben ott rejtezik a szakmai öntudat, hát mindenki igyekszik majd jól teljesíteni. Ennek aztán kizárólag pozitív kifutása lehetséges, minek utána nem lesz olyan munkatárs, aki nem tudna szót érteni a bármely okból érkező, angolul kommunikáló érdeklődőkkel, akik sok esetben leendő ügyfelekként bukkannak fel.

Nem csupán arculati- és presztízsértéke van tehát a nyelvtudásnak cégen belül, de komoly üzleti előnnyel is járhat. Mikor térül meg a befektetett pénz? Talán már abban a pillanatban, amikor nem lesz olyan munkatárs, aki ne tudna angolul!