Egy igazán idilli világban bizony minden komolyabb beosztásban lévő embernek jól használható angol nyelvtudással kellene rendelkeznie, egy még idillibb világban pedig minden munkatársnak álmából felkeltve is megfelelő prezentációt volna szerencsés nyújtania angol nyelve épp aktuális projektjével kapcsolatban.
Lehet, hogy ez az idillként emlegetett fiktív univerzum valójában csak egy kihelyezett angol oktatásnyira van bármelyik kis és középvállalkozástól?
Rövid lesz a válasz: amennyiben hajlandóak az oktatni kívánt felek a tanulásra, tényleg nincs akadálya a dolognak. Egy megfelelő rutinnal rendelkező nyelviskola szakemberei gyorsan fel tudják mérni, hogy hány csoportra lesz szükség, illetve azt is, hogy a csoportokon belül kell-e majd kisebb al-szektorokra bontással tovább pontosítani a beosztást.
Alapvetően kialakításra kerül egy haladó, illetve egy kezdő csoport. Mivel a munkatársak ösztönösen nem szeretnének lemaradni kollégáiktól, ezért a tapasztalatok alapján a munka tekintetében legsűrűbb időszakokban is csak nagyon ritka az olyan nyelvtanuló, aki ne készülne a következő órára.
Hiszen az oktatásba fektetett idő és pénz csak akkor térül meg, ha a kurzus résztvevői odahaza gyakorlással elsajátítják az órákon hallottakat.
Ebben a formában tehát a kihelyezett nyelvi képzés nem sokban különbözik (ez csak az egyéni munkára vonatkozik) a fejlett és kiemelkedő közoktatási intézményekben sikerrel alkalmazott módszerektől. Valódi interaktivitással ugyanis hatványokkal gyorsabban megy a tanulás, illetve annak teher-érzete is csökken, vagy teljesen megszűnik.
És mit kap egy cég, ha belevág mindebbe? Egy olyan ütőképes csapatot, melynek valamennyi tagja magabiztos angol nyelvhasználóvá válik, s akadálymentessé válik a külföldi partnercégek felé való nyitás, amennyiben annak mindeddig elsősorban nyelvi sorompói voltak.
De minden tekintetben jó egy cégnek, ha munkatársai valóban tudnak angolul, főként, ha nem feledkezünk meg az arculati és PR-szempontokról sem.