Miért ne várjunk tovább a pályázati forrásokra a céges nyelvoktatás kapcsán?

shutterstock_164152748

Sajnos hazánkban jelenleg nem  jellemző, hogy olyan pályázatokat írna ki az állam a KKV-k számára is elérhető formátumban, melyek lényege az alkalmazottak nyelvoktatása volna. Pedig tény, hogy az a cég, melynek érintett dolgozói külföldi nyelveket is beszélnek, de legalább az angollal magabiztosan elboldogulnak, sokszoros értékkel bírhat.

Sajnos itt még nem tart Magyarország…

Pedig nagyon jó volna, s ismereteink szerint is nagy számban várják a kis- és középvállalkozások, hogy végre ismét kiírásra kerüljön egy olyan pályázat, melynek segítségével nem önerőből kell finanszírozni a céges nyelvoktatást – de egyelőre úgy tűnik – a korábbi ígéretek ellenére is –  hogy még időre van szükség. A közép-magyarországi régió továbbra is „mostohagyerek” szerepben tetszeleg, így ha lesz is pályázat – az elsősorban a vidéki cégekre fog koncentrálódni.

Talán a GINOP a gépbeszerzési támogatások mellett lassan beindít egy nyelvoktatási pályázati szekvenciát is, bár az ígéretek ellenére ma még ott sem tartunk, hogy erről hivatalos tájékoztatást adott volna az érintett hivatal. Az Európai Unió számára természetesen cél, hogy miné több, elsősorban az exportban is érdekelt cég teljes apparátusa beszéljen angolul, vagy németül, de valamiért még nem sikerült integrálni a magyar rendszerbe a pályázati úton történő támogatási megoldásokat.

Mindennek fényében talán célszerű lehet meggondolni, hogy van-e értelme a további várakozásnak, vagy inkább érdemes lehet a kezünkbe venni a dolgot és megbízni egy a témakörben érdekelt, tapasztal nyelviskolát, s kirendelt nyelvoktatást igényelni.

A módszerek a legjobbak kezében már tökéletesen kidolgozottak, s a javaslatok jelentős része is arra irányul, hogy az egyéni nyelvtanulási lehetőségek biztosítása mellett valóban jövedelmező a belső kurzusok megindítása is.

Természetesen az a legszerencsésebb, ha sikerül támogatást nyernünk, s így nem kel a céges önerőből kigazdálkodni a képzés költségeit, azonban ellenkező esetben is érdemes belegondolni, hogy valójában mekkora nyereséggel is jár, ha a csapatban mindenki kommunikál angolul, úgy írásban, mint szóban.

Mert a már középtávon megmutatkozó nyereség is jóval a befektetett költségek felett lehet, ha gyakori a cégnél a külföldi partnerekkel történő kommunikáció.